Bli medlem

Medlemsavgifter 2024

Klicka på knappen för att registrera medlemskap

Uppfödaren betalar 1:a året för valpköparen. Ska inbetalas senast 3 mån efter leverans av hund

Vill du göra adressändring, eller önskar du registrera medlemskap

utan att betala över nätet, klicka här

ASTklubben - Sverige är en ideell förening och bedrivs av engagerade medlemmar. Att bli medlem i en förening innebär att du får  möjlighet till att engagera dig för något du tycker är intressant och kul, du får dessutom vänner med samma intresse. Du bidrar även till att klubben och rasen har möjlighet till att fortsätta att utvecklas.
Som medlem har du möjlighet att engagera dig precis hur mycket eller lite du vill, om du vill hjälpa till i en kommitté, vara medlem eller vara stödmedlem bestämmer du själv. Första steget är att bli medlem enligt nedan, om du sedan vill engagera dig mer i klubben kontaktar du sekreteraren för klubben.

Bli medlem

För att nyteckna medlemskap klickar du på något av valen i tabellen högst upp, kontaktar SKKs medlemsavdelning via telefon: 08-795 33 44 (eller mejl: medlem@skk.se), eller använder dig av denna tjänst: https://hundar.skk.se/medlemsguiden/

SKK skickar ut ett inbetalningskort.

Som medlem i American Staffordshire Terrierklubben - Sverige har du rätt att:

• deltaga och rösta på klubbens årsmöte.
  • deltaga på klubbens årliga medlemsmöte.
  • deltaga på den årliga "RasSpecialen" samt "RallyKM".
  • deltaga på föreläsningar och lokalombudsaktiviteter.
  • annonsera på klubbens hemsida under därför gällande regler.

Om du har några frågor eller om du ej fått ditt medlemskap kontakta vår sekreterare: sekreterare@astklubben.se
Ansluten uppfödare är en uppfödare som är medlem i American Staffordshire Terrierklubben - Sverige, om du är osäker på om en uppfödare är ansluten så kan du kontakta vår sekreterare.

Som familjemedlem och/eller valpmedlemskap i American Staffordshire Terrierklubben - Sverige har du rätt att:
(Till familjemedlem räknas du som är bokförd på samma adress som ordinarie medlem)

• deltaga och rösta på klubbens årsmöte.
  • deltaga på klubbens årliga medlemsmöte.
  • deltaga på den årliga "Rasspecialen" samt "RallyKM".
  • deltaga på föreläsningar och lokalombudsaktiviteter.
  • annonsera på klubbens hemsida under därför gällande regler.

Som stödmedlem i American Staffordshire Terrierklubben - Sverige har du rätt att:

• deltaga (men ej rösta) på klubbens årsmöte .
  • deltaga på föreläsningar till en kostnad på 100:-/föreläsning

Gällande Valpköparmedlemskap

Som uppfödare kan du skänka 1 års medlemskap till dina valpköpare till reducerad medlemsavgift. Medlemskapet ska då betalas in senast 3 månader efter valparnas leveransdatum alt. 3 månader efter försäljning av unghund. Det är uppfödares ansvar att meddela medlemsansvarig om att avgiften är betald. Genom att betala in valpköparmedlemskap till dina valpköpare kommer din kennel synas extra  mycket i rasklubbens kanaler.

Gällande stödmedlemskap

Som stödmedlem får man inte deltaga på klubbens olika listor (Årets Show, Årets Arbetande m.m.)

Adressändringar och eventuella frågor angående medlemskapet

Vänd dig direkt till SKK:s medlemsavdelning 08-795 30 50 eller medlem@skk.se med era adressändringar och eventuella frågor angående medlemskapet eller inbetalningen.

Vid eventuella frågor om de olika medlemsskapen kontakta medlemsansvarig: medlem.kassor@astklubben.se

Övrig information:

Klubbens kontouppgifter: PG: 42 83 79-2